HOPPTRÄNINGAR

Ja denna vecka har det blivit 2 hoppträningar. I onsdags på Fursta för Kerstin Bindekrans och idag på Hageby för Mathilda Pettersson.

Det har gått sådär, hon har varit helt övertaggad och rätt svårriden. Hon hoppar och stuttsar och ligger hon då fel hinner hon (eller jag) inte med och hon tvärnitar. Hon lyckas att få mig att bli lite osäker gahh jag hatar det men hon är så tvärt emot alla andra hästar jag ridit. Men stundtals idag var hon jättefin och jag kom till bra ridning.  Men men bara träna på! Svårt att skälla på henne nu också vädret ger oss ju rätt bristfälliga ridmöjligheter så markarbetesträningen är obefintlig. Ska försöka komma i väg lite till ridhuset kommande veckor. Så nu måste jag försöka komma iväg nån gång i veckan och tävlingssäsongen får börja när jag känner att flytet kommit tillbaka

Det är kul att rida både för Mathilda och Kerstin. De har samma tänk men är ändå olika så man får mkt tips från olika synvinklar.

Ska försöka komma igång att rida dressyr för Lisbeth också för att stärka henne och få henne mer välriden och att vi blir mer samspelta. Önskar att dygnet hade fler timmar haha

I morgon blir det skogen Ellis har säkert lite träningsvärk

 


Kommentarer
Postat av: Synnøve

Låter så härligt med träning och hoppning! Blir lite avis måste jag säga...
Hon är fin lilla pärlan. Det tar nog ett tag innan in är inridna på varandra, ja alltså att ni är på samma våglängd...Äh du förstår vad jag menar.
kram.

Svar: Tack ! Jag hoppas att det kommer bli kanon som sagt bara nöta :)
Linda Nilsson

2013-01-12 @ 22:22:41
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Synnøve

Det kommer... jag lovar :D

2013-01-13 @ 02:16:06
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0