ÅRETS MÅL..

Satt och funderade lite på vad jag har för planer med hästarna både lång och kortsiktiga..
Vet ju inte riktigt hur tiden kommer att se ut och ibland lyckas alla bra tävlingar krocka med mina jobbhelger,lyckas man inte byta så finns det ingen ekonomi att ta  ledigt en heldag för 2 hoppvarv a' 2min..
Men lite löst så tänker jag såhär..
 
MOOSE

Han är och förblir pensionär 24år ung, han rids av mamma och Moa i skogen och hålls glad och pigg av det. Han går ca 5-6dagar i veckan och trivs väldigt bra med det... Jag har en liiiten tävlingstanke med homom ändå (stackars Knut han får aldrig bli pensio) Vårat distrikt i ridtravarföreningen har fått årets ridtravarriks som hålls på Skogslotten i juni vore ju kul att rida nån dressyrklass på honom då och kanske att Moa hoppar honom lite, men vi får se jag tänker inte pressa honom till nått han inte vill för att rida just där..
 
MOZZARELLA "ELLA"

Jag hann ju starta henne i 1m under hösten målet är nu att rida henne lite starkare i markarbetet och få henne att inte speeda upp så hysteriskt när man hoppar. Våren ska bestå av skolrundor i 90 och 1m bara fokus på avslappnat och självförtroendestärkande. Ska försöka komma iväg varannan vecka och hoppträna hemifrån. Under sommaren hoppas jag kunna debutera 1.10 men blir det i höst så är det ok,jag tänker inte stressa henne (det klarar hon själv ;) )
 
 
MAGIC BLAZE "WILJA"

Wilja är ju ingen hopphäst utan är mest klumpig faktiskt. Hon hoppar glatt med öronen framåt och bommarna flyger men jag vill nog försöka komma ut på henne lite ändå. Hon var placerad i 90cm i somras kan jag få henne att hoppa 90, 1m med lite flyt skulle jag vara mkt nöjd, tyvärr kommer hon nog alltid vara "fyrafelaren" ni vet ett, två pet jämnt.
Men jag har som plan att rida lite dressyr oxå. Under våren ska hon gå div 3 med Hagebys lag och sen kaaaanske för att sikta lite högre än jag tror just nu så skulle jag vilja rida ngn LA under året i alla fall på träningstävlingsnivå. Hon har ju inga supergångarter men hon är stadig och stabil så får samla poäng på det :)
Men Wilja är rätt ur form nu efter skadeproblem och vinter så det blir lite ett projekt att få igång henne till tävlingsform igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0