VAD OCH VARFÖR MIN NYA VÄG I LIVET DÅ?

När jag och Stefan hösten 2009 satte Shamrock i konkurs var jag samtidigt gravid. Att få ett jobb då var rätt omöjligt vem anställer en son 7månader senare ska vara mammaledig? Jag hankade mig fram på det extrajobb jag hade och sen fom våran lilla stjärna och jag blev hemma ett år. Under den tiden funderade jag en hel del på vad jag ville göra med livet. 
Jag har innerst inne alltid velat läsa sjuksköterska men som det såg ut då med småbarn och att jag saknade några ämnen för att komma in så la jag det på hyllan helt. Min svägerska Stina hade lite smått pratat om att läsa till undersköterska då tänkte jag att det hänger jag på det blev nått mellanting, för en utbildning insåg jag att jag behövde skaffa mig.
 
Sagt och gjort hösten 2011 började vi på Komvux och pang nu har tre terminer gått och jag är klar!! Men ska väl säga att redan rätt tidigt på utbildningen insåg jag att jag nog ville lite mer och under min sista termin då jag läst inriktning akutsjukvård blev det rätt klart att jag vill läsa vidare. Fördelen med det vi läste under tiden var att jag fick de ämnen jag saknade. Jag slängde in min anmälan sista möjliga dag och nu i mitten av december fick jag reda på att jag kommit in :) 21 januari börjar mina tre år mot mitt förhoppningsvis nya yrke om jag klarar det hela vägen :)
 
På ett sätt studielånsmässigt och tidsmässigt så var ju mina tre terminer lite onödiga men jag hoppas jag jag fått en bra grund att stå på och om jag känner att jag inte orkar hela vägen fram till syrra så är jag ju uska och kan jobba som det. Sen träffade jag några otroligt fantastiska människor som jag hoppas kommer bevara 
I sommar kommer jag att jobba som det på Linneaenheten, LAH på sjukan :) Längtar redan dit, gjorde min sista praktik där och trivdes väldigt bra med både jobb och personal. Har ju sommarjobbat på en gruppbostad på Dragsgatan sista åren riktigt kanonjobb men känner att jag detta år måste jobba med ngt som gynnar min utbildning.

 
                                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0