ISTID?

Satan i gatan vad halt det varit idag. Dessa mysiga lediga juldagar som skulle innehålla massa ridtid och snögalopper blev ett j-la halkande och skräck för att bryta ben både på hästar och sig själv. Då vi fick hjärnsläpp och glömde be om sulor sist vi skodde Wilja och Moose så är det totalt omöjligt att ta ut dem på ngn tur. Ella fick 20min longering på ridbanan där var det en massa blaskig snö men ingen is under så det gick förvånansvärt bra. Ella är ju lite som en pigg 2 åring hon måste röra på sig lite och bränna lite energi för att inte bli odräglig!
 
Jag är ju en person som faktiskt låter mina hästar stå när detta väder infinner sig, För mig finns det ingen vits att skritta ut i 20 min på glansis med hästar som stapplar fram i någon likstel gångart. Jag tar hellre lite svullna ben och understimulerade hästar än brutna ben och fläkskador. Skulle inte kunna förlåta mig själv om ngt hände bara för att jag "tvingat" ut dem på en ridtur,
 
På kvällen nu blev det en liten kortvisit med lite fika hos Anna Noomi och Rille. Feli fick faster Tessans julklappa så nu ser hon på Ice Age 3 "Is Ajs" som hon själv säger. Tack Tessan :-) Feli och Noomi lekte riktigt bra idaginte såmkt krig alls haha
 
KUSINERNA <3 eller som Feli säger Kaninerna!
 
         
nästa skoning             Jag vill ha massa fin snö juuuu!
blir det sulor
och massa 
brodd
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Synnøve

Fina bilder du har på barnen. Så söta.

Ja du, det är ICE AGE ute med....snorhalt. kommer inte ner till bilen en gång... Nedförsbacke och blankis... då är det ju tur att vi har en bred ladugårdsvägg i och för sig :D

Ha nu en fin kväll och ett gott slut. Hoppas 2013 blir ett bra år för dig.
Kram Synnöve.

2012-12-30 @ 19:45:22
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0